Suntem alaturi de fiecare copil cu CES si oferim tot sprijinul de care are nevoie un copil special. Acordam sprijin social in baza anchetei sociale

CUM AFLU CE ARE COPILUL MEU?

1.Diagnostic și evaluare

Screening și diagnostic

  1. Medicul de familie aplică screeningul.
  2. Medicul psihiatru pune diagnosticul. După ce primești de la medicul de familie o trimitere către psihiatru, te invităm  ne contactezi pentru a obține evaluare
  3. o programare la un medic psihiatru, daca nu sti unde sa mergi,contactează-ne  te ajutăm noi.
  4. Suna-ne pentru a stabili o intalnire atat cu copilul cat si cu parintele 

Evaluare psihologică

Oferim la prima sedinta o evaluare initiala pentru a afla la ce nivel se dezvoltare se afla copilul dumneavoastra si pentru a descoperii ce necesitati are.

CE IMPLICĂ UN PROGRAM DE TERAPIE

2. Dezvoltarea abilităților și a comportamentelor adecvate

Planificarea terapiei

In functie de nevoile copilului stabilim cea mai potrivita terapie pentru copilul dumneavoastra din cele oferite in cadrul Asociatiei noastre :

1. Logopedie

Comunicarea funcțională este ceea ce urmăresc terapeuții noștri logopezi. Educarea vorbirii prin buna coordonare a limbii, vocii, auzului sau respirației.

2. Terapie ABA

Terapia ABA stă la bază procesului de recuperare. Un copil cu autism învață în pași ABA, terapia 1-la-1 asigură cărămizile altor forme de intervenție.

  1. TerapiaTomatis

Terapia prin muzica este o formă de psihoterapie care utilizează muzica pentru a îmbunătăți starea de sănătate fizică și mentala. Muzica este o formă de stimulare senzorială, care are efecte asupra psihicului (relaxare, dezvoltarea și îmbunătățirea unor abilități, exprimarea emoțiilor și sentimentelor într-o maniera non-verbală) și stării fizice (recuperare fizică, îmbunătățirea mișcării). 

  1. Senzorială

Terapia senzorială asigură integrarea tuturor simțurilor și formularea unui răspuns potrivit la stimulii exteriori. 

  1. Fisapsihologica

Evaluarea psihologică are în vedere evaluarea mecanismelor şi funcţiilor psihice a copilului şi se realizează prin observaţie clinică, teste specifice şi raportare la standardele existente, cu scopul identificării unor condiţii sau stări patologice în aria cognitivă, afectivă, de comportament sau a personalităţii – psihodiagnostic şi formularea unui program de intervenţie psihologică de specialitate.

  1. Dezvoltarepersonala

Dezvoltarea personală este un proces desfașurat de-a lungul vieții. Este o cale de a ne evalua abilitățile noastre, luând în considerare scopul nostru în viață și obiectivele pe care le-am stabilit, în vederea realizării și maximizării potențialului nostru. Atingerea scopului și a obiectivelor depinde în mare măsură de resursele de care dispunem (timp, cunoștințe, abilități, etc) și mai ales de motivația necesară. Dezvoltarea personală este o urmărire conștientă a unei ,,creșteri” personale prin extinderea conștiintei de sine, a cunoașterii si a imbunatățirii permanente a abilităților personale.

  1. Terapia 3C

Terapia 3C construieste la copilul autist comportamente adaptative bazate pe abilitati psihomotrice de baza. Copilul va invata sa mearga corect, sa alerge, sa manipuleze obiecte, sa mearga in echilibru pe o barna, sa schimbe voluntar directia mersului. Va constientiza utilitatea miscarilor invatate si valoarea lor practica. Va constientiza contextul in care se afla si prezenta celor din jur. Va invata ce inseamna disciplina, va invata ca anumite comportamente nu sunt permise.

Va obtine un minim de abilitati de comunicare si lingvistice prin invatarea sensului unor comenzi elementare.

Va castiga curaj, incredere in el, dorinta de a experimenta lucruri noi. Va descoperi satisfactia reusitei si dorinta de a repeta acest lucru.

Va putea utiliza abilitatile dobandite in viata de zi cu zi

Cu alte cuvinte, va deveni psihomotric independent transformandu-se dintr-un copil asistat permanent, intr-unul partial asistat sau neasistat.

  1. Terapie ocupationala

Terapia ocupationala studiaza cresterea, dezvoltarea umana si interactiunea unei persoane cu mediul prin activitati zilnice. De asemenea, terapia ocupationala se ocupa cu studiul efectelor sociale, emotionale si fiziologice, acestea ajutand  terapeutul sa ghideze persoanele cu autism si cu alte tulburari de dezvoltare spre a desprinde abilitati pentru o viata independenta.

  1. Consiliereparinti

Parintii sunt resurse principale in functionarea optima a copiilor cu autism.

Adaptabilitatea scazuta a copiilor cu autism poate predispune la stres parental. Stresul parental ingreuneaza procesul de educare speciala al copiilor.

Astfel, calitatea scazuta asupra vietii, rusinea, vinovatia parintilor ii pot predispune pe acestia la o relatie disfunctionala cu copiii lor, ceea ce poate accentua simptomatologia specifica tulburarilor de spectru autist  conchid ca sunt eficiente tehnicile de relaxare si gestionare a stresului, strategiile de mindfulness, scrierea expresiva respectiv terapia prin acceptare si
 angajament.

Campanii

Campania “Doneaza un ghiozdanel”

Campania” Daruieste zambete la inceput de an scolar”

Campania “ Depozitul de zambet”

Campania “Alaturi de varstnici in contextul epidemiei COVID 19”

Campania “ Scrisoare catre Mos Craciun”

Servicii sociale

Evenimente

Eveniment “Color Run” in incinta parcului, unde copiii atat cei din cadrul Asociatiei cat si ceilalti prezenti in parc au aruncat cu prafuri colorate si s-au distrat pe cinste.

Cariera

Locuri de munca 

Tabere si excursii

1.Excursie de un weekend la munte si la mare de care a beneficiat gratuit un numar de 40 copii si parintii acestora

2.Excursie la munte iarna de care a beneficiat un numar de 20 de copii si parintii acestora

3.Tabara terapeutica in Maramures de care a beneficiat un numar de 25 de copii si parintii acestora 

Programe